Kaip išvengti sportinių traumų

Patarimai

Nesvarbu ar sportuojate varžyboms ar norėdami palaikyti gerą fizinę būklę, nenorėtumėte likti nuošalyje dėl traumos. Laikas, kai negalime dalyvauti žaidime arba priverstinis neveiklumas yra tai, ko mes visi norime išvengti. Nors ir neįmanoma išvengti kiekvienos traumos, Amerikos ortopedijos chirurgų akademija teigia, jog atlikti tyrimai leidžia daryti prielaidą, kad traumų skaičius galėtų būti sumažintas 25 %, jeigu sportininkai imtųsi tinkamų prevencinių veiksmų. Nesvarbu, kokį sportą praktikuojate, norėdami išvengti traumų, vadovaukitės šiomis bendromis taisyklėmis. Norėdami praktikuoti sporto šaką, būkite tinkamos fizinės formos .Atminkite, jog traumų rizika padidėja tiems, kas sportuoja tik savaitgaliais. Jeigu praktikuojate kokią nors sporto šaką, turite atitinkamai ir treniruotis tai sporto šakai. Naivu tikėtis, jog tos sporto šakos praktikavimas automatiškai jums suteiks fizinę formą. Daugelio traumų galima išvengti vadovaujantis reguliaria pratimų programa skirta būtent jūsų praktikuojamai sporto šakai.

Žinokite ir laikykitės sporto šakos taisyklių

Iš dalies, taisyklės kuriamos tam, kad apsaugotų. Tai itin svarbu tiems, kas dalyvauja  kontaktinėse sporto šakose. Turite jas išmokti ir žaisti pagal elgesio taisykles. Gerbkite taisykles dėl neteisėtų procedūrų ir reikalaukite arbitrų, sporto teisėjų ir teisėjų jų laikytis. Šios taisyklės yra sukurtos tam, kad sportininkai išliktų sveiki. Žinokite jas. Laikykitės jų.

Dėvėkite atitinkamas apsaugos priemones ir įrangą

Apsauginės pagalvėlės, burnos apsaugos, šalmai, pirštinės ir kita įranga yra skirta ne tik silpniems; ji skirta visiems. Jums tinkančios apsaugos priemonės gali išgelbėti jūsų kelius, rankas, dantis, akis ir galvą. Niekada nežaiskite be apsaugos priemonių.

Poilsis

Sportininkai, kurie treniruojasi daug dienų iš eilės, patiria daugiau traumų. Dauguma sportininkų klaidingai galvoja, kad kuo daugiau jie treniruosis, tuo geriau žais. Poilsis yra neatsiejama tinkamo treniravimosi dalis. Poilsis sustiprins jus ir padės išvengti traumų dėl persistengimo, nuovargio ar klaidingų sprendimų.

Prieš pradėdami sportuoti visada atlikite apšilimą

Apšilę raumenys yra labiau atsparūs traumoms. Tinkamas apšilimas yra būtinas siekiant išvengti traumų. Įsitikinkite, jog jūsų atliekamas apšilimas atitinka jūsų praktikuojamą sporto šaką. Priklausomai nuo jūsų praktikuojamos veiklos, galite iš lėto pradėti sportuoti ar atlikti specialią mankštą arba mintyse parepetuoti.   

Venkite žaisti, kai esate pavargę arba jaučiate skausmą

Tai užtikrinta galimybė gauti traumą dėl neatsargumo. Skausmas parodo, kad jau yra problema. Atkreipkite dėmesį į savo kūno siunčiamus signalus.  

Du faktoriai, kurie padidina traumų tikimybę sportuojant

Tyrimai mums suteikia naudingų užuominų apie sportinių traumų priežastis. Tėra du faktoriai, kurie nusveria visas kitas priežastis kalbant apie sportinės traumos numatymą. Jie yra:

Traumos praeityje. Daugumai sportininkų, raumenų ar sąnarių traumos turi tendenciją išsivystyti į lėtines ligas. Todėl ypač svarbu atlikti apšilimą ir tempimo pratimus anksčiau sužalotoms vietoms. Didelis iš eilės einančių treniruočių dienų skaičius. Atsistatymo dienos sumažina traumų tikimybę, bei suteikia raumenims ir jungiamiesiems audiniams atsinaujinti tarp treniruočių sesijų.

Taip pat skaitykite