Per šalta žaisti?

Sportinė apranga ir reikmenys

Sąvoka „per šalta“ tikriausiai priklauso nuo to, kur Jūs gyvenate ar kur užaugote. Treniruotis galima esant sudėtingesnėmis oro sąlygomis ir tuomet, kai paviršius nėra pavojingas (nėra per daug slidu, paviršius ne per kietas ar ne per grublėtas), o sportininkai yra tinkamai pasiruošę ir pripratę prie atitinkamų sąlygų. Todėl reikia ruoštis.

Rinkitės kelis plonų drabužių sluoksnius, pirmasis sluoksnis – tvirtas, išliekantis sausas apatinis trikotažas. Išorinis sluoksnis būtinai turi būti atsparus vėjui. Rinkitės šiltas pirštines ir kojines, galite užsimauti ir papildomas kojines. Turėkite atsarginių drabužių. Sušlapusias kojines pakeiskite ir taip kojoms visuomet bus šilta.

Daugiau laiko skirkite apšilimo pratimams, visos treniruotės metu likite aktyvus. Nepamirškite gerti – dažnai klaidingai manoma, kad esant šaltam orui dehidratacija negresia. Galiausiai, glikogeno atsargos (organizmo degalai) senka greičiau šaltoje aplinkoje ir papildomai suvartoti angliavandeniai prieš ir po treniruotės tikrai padės.

Kaip atpažinti hipotermiją

Šalčio sukelti pažeidimai, arba hipotermija, nutinka tuomet, kai kūnas netenka daugiau šilumos, nei pagamina. Nedidelė hipotermija – kai kūno temperatūra nukrenta nuo 37 laipsnių pagal Celsijų iki 32 – 35 laipsnių. Labai svarbu atpažinti ankstyvuosius simptomus, kurie gali lemti hipotermiją.

Drebulys be abejonės yra įspėjantis ženklas. Drebėdami sportininkai gali nebekoordinuoti savo judesių ir kyla rizika susižeisti.

Tokiu atveju, sportininkas turi nedelsiant eit į šiltą patalpą, apsirengti šiltus, sausus drabužius.

Labai svarbu, kad treneriai atitinkamai planuotų treniruotes, daugiau laiko skirtų apšilimui, vengtų pertraukėlių, kuomet nėra fizinio

Varžybų metu ant atsarginių žaidėjų suolelio laukiantys sportininkai taip pat turi būti aktyvūs. Jei įmanoma, treneriai turi dažnai keisti žaidėjus.

Taip pat skaitykite